• Rozmiar tekstu:
  • A
  • A
  • A
  • Kontrast:
  • Podświetl linki:
  • Odstępy w tekscie:

„W marcu jak w garncu” – wykorzystanie tabletów podczas zajęć

„W marcu jak w garncu” – wykorzystanie tabletów podczas zajęć

W pierwszym tygodniu marca dzieci z grupy IV realizowały blok tematyczny o marcowej pogodzie. W trakcie zajęć dzieci przypomniały sobie symbole pogodowe oraz ich znaczenie. Przedszkolaki oglądały też prezentację multimedialną przygotowaną do tekstu wiersza B. Formy „Marcowe kaprysy” oraz wyjaśniły znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”.
Inspiracją dla dzieci było korzystanie z tabletów. Dzieci „gotowały własne zupy marcowe” według przepisów znajdujących się w tabletach. Przedszkolaki musiały samodzielnie odszukać odpowiednie zdjęcie z przepisem marcowej zupy a następnie ułożyć na swoim „garnku” szablony- emblematy pogodowe zgodnie z przepisem. Potem każdy wykonał zdjęcie swojej zupy. Przedszkolaki pracowały z ogromnym zaangażowaniem.
Zajęcia, podczas których dzieci korzystają z tabletów szukając przepisu czy wykonują proste zadania jak np. zdjęcia są nie tylko ciekawą formą urozmaicenia zajęć ale też pozwalają zdobywać praktyczne doświadczenie w korzystaniu z nowoczesnych technologii i narzędzi.