• Rozmiar tekstu:
  • A
  • A
  • A
  • Kontrast:
  • Podświetl linki:
  • Odstępy w tekscie:

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu

Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 – 17:00 przez cały rok kalendarzowy z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy. W danym roku szkolnym oferuje miejsce dla 125 dzieci w 5 grupach przedszkolnych, w wieku od 3 do 6 lat.

Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta jest na rytmie dnia, który daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, zapewniając mu harmonijny rozwój. Ważna jest zatem równowaga między zabawami wynikającymi z własnej aktywności dzieci, zajęciami inspirowanymi przez nauczyciela, czasem spożywania posiłków, jak i czasem przeznaczonym na odpoczynek oraz charakterem tego odpoczynku.


Ramowy rozkład dnia

Rok szkolny 2024/2025

GRUPY MŁODSZE

6:30 – 8:10 Czynności higieniczne. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, gimnastyka poranna.
8:10 – 8:20 Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
8:20 – 8:30 Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.
8:30 – 9:00 Śniadanie
9:00 – 9:50 Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego. Zajęcia z języka angielskiego, rytmiki, religii, gimnastyki korekcyjnej.
9:50 – 11:15 Pobyt na powietrzu (ogród, park, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali.
11:15 – 11:30 Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne.
11:30 – 12:10 Obiad
12:10 – 14:10 Czynności samoobsługowe, leżakowanie – dzieci z gr. I. Relaksacja po obiedzie – słuchanie muzyki i bajek. Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach – dzieci z gr. II.
14:10 – 14:40 Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek
14:40 – 17:00 Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach.

 


GRUPY STARSZE

6:30 – 8:10 Czynności higieniczne. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, gimnastyka poranna.
8:10 – 8:20 Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
8:20 – 8:30 Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.
8:30 – 9:00 Śniadanie
9:00 – 10:20 Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego. Zajęcia z języka angielskiego, rytmiki, religii, gimnastyki korekcyjnej.
10:20 – 11:20 Pobyt na powietrzu (ogród, park, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali.
11:20 – 11:30 Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne.
11:30 – 12:10 Obiad
12:10 – 12:45 Zabawy o charakterze odprężającym, relaksacja przy muzyce, spotkanie z literaturą dla dzieci.
12:45 – 14:10 Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach.
14:10 – 14:40 Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek
14:40 – 17:00 Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach.