• Rozmiar tekstu:
  • A
  • A
  • A
  • Kontrast:
  • Podświetl linki:
  • Odstępy w tekscie:

Realizacja projektu „Kropelka wody w czterech porach roku” w gr. VI

Zdjcie0363

Realizacja projektu „Kropelka wody w czterech porach roku” w gr. VI

Zdjcie0363W ramach I etapu projektu razem z dziećmi z gr. VI ustaliliśmy, co wiemy na temat Zdjcie0351wody. Wszystkie nasze propozycje zapisaliśmy na kartonie. Dzieci zastanawiały się również, gdzie można zaleźć wodę. Następnie w domu ustalały, co o wodzie widzą najbliżsi i dzieliły się zdobytą wiedzą w przedszkolu.
Tygodniową przygodę z kropelką wody rozpoczął dziwny prezent, który pojawił się w poniedziałek 2 listopada przed drzwiami naszej sali. Okazało się, że w środku jest słoik z wodą oznaczony złotą kropelką. Określaliśmy wygląd kropelki wody pod lupą, badaliśmy smak, zapach, kolor wody. Przelewaliśmy ją do różnych naczyń, żeby dowiedzieć się, jaki kształt przyjmuje woda. Lepiliśmy nawet model cząsteczki wody z plasteliny. Zdjcie0358Zdjcie0355Obserwowaliśmy też obieg wody w sali przy użyciu słoika z gorącą wodą przyłożonego gąbką. Przez cały tydzień było mokro i ciekawie ponieważ prowadziliśmy eksperymenty z wykorzystaniem wody. Przekonaliśmy się, że jest czarodziejem i sprawia, że niektóre rzeczy stają się niewidzialne! Nie wierzycie? To rozpuście cukier lub sól w ciepłej wodzie. Woda może posłużyć nawet jako lupa i powiększać przedmioty, jest również pomocna przy sprawdzaniu świeżości jajek. Na koniec czarowaliśmy deszcz w sali. Na szczęście nie padało zbyt mocno i nikt się nie zmoczył. Więcej wodnych czarów w kolejnych etapach realizacji projektu!

Zdjcie0362Zdjcie0370Zdjcie0368