Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 – 17:00 przez cały rok kalendarzowy z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy. W danym roku szkolnym oferuje miejsce dla 125 dzieci w 5 grupach przedszkolnych, w wieku od 3 do 6 lat.
Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta jest na rytmie dnia, który daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, zapewniając mu harmonijny rozwój. Ważna jest zatem równowaga między zabawami wynikającymi z własnej aktywności dzieci, zajęciami inspirowanymi przez nauczyciela, czasem spożywania posiłków, jak i czasem przeznaczonym na odpoczynek oraz charakterem tego odpoczynku.
Rok szkolny 2024/2025
6:30 – 8:10 |
Czynności higieniczne. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, gimnastyka poranna. |
8:10 – 8:20 |
Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy. |
8:20 – 8:30 |
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie |
9:00 – 9:50 |
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego. Zajęcia z języka angielskiego, rytmiki, religii, gimnastyki korekcyjnej. |
9:50 – 11:15 |
Pobyt na powietrzu (ogród, park, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali. |
11:15 – 11:30 |
Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
11:30 – 12:10 |
Obiad |
12:10 – 14:10 |
Czynności samoobsługowe, leżakowanie – dzieci z gr. I. Relaksacja po obiedzie – słuchanie muzyki i bajek. Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach – dzieci z gr. II. |
14:10 – 14:40 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek |
14:40 – 17:00 |
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. |
6:30 – 8:10 |
Czynności higieniczne. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, gimnastyka poranna. |
8:10 – 8:20 |
Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy. |
8:20 – 8:30 |
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie |
9:00 – 10:20 |
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego. Zajęcia z języka angielskiego, rytmiki, religii, gimnastyki korekcyjnej. |
10:20 – 11:20 |
Pobyt na powietrzu (ogród, park, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali. |
11:20 – 11:30 |
Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
11:30 – 12:10 |
Obiad |
12:10 – 12:45 |
Zabawy o charakterze odprężającym, relaksacja przy muzyce, spotkanie z literaturą dla dzieci. |
12:45 – 14:10 |
Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. |
14:10 – 14:40 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek |
14:40 – 17:00 |
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. |