W dniu 17 lutego dzieci z grupy IV obchodziły nietypowe święto- Dzień Kota. Spotkanie rozpoczęło się tworzeniem masek i malowaniem twarzy. Następnie dzieci nadały sobie swoje kocie imiona. Dzieci z zainteresowaniem oglądały ilustracje różnych kotów, rozpoznawały kocich bohaterów znanych bajek oraz uczestniczyły w różnych zabawach ukazując koci spryt.
W ramach I ETAPU opracowaliśmy mapę mentalną: co wiemy o książkach a czego chcemy się jeszcze dowiedzieć? Stworzyliśmy listę pytań do
projektu, która stanowi podstawę aktywności poznawczej dzieci. Wspólnie z dziećmi zaplanowaliśmy działania badawcze.
II ETAP to był czas naszych działań badawczych, dzieliliśmy się swoją wiedzą z innymi, zbieraliśmy informację i rejestrowaliśmy je w naszej książeczce przez cały tydzień w formie szufladek. Powstały takie działy jak: drukarnia, ilustracje, księgarnia, biblioteka. Dowiedzieliśmy się jak powstaje, jak zbudowana jest książka, omówiliśmy zasady korzystania z książek. Poznaliśmy różne rodzaje papieru tworząc w swojej książce stronę sensoryczną. Książki w naszym kąciku segregowaliśmy ze szczególnym ukazaniem wierszy ulubionych autorów: Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Zabawa w „małego drukarza” była nowym doświadczeniem –umiejętnością składania z liter wyrazów. Wykorzystaliśmy różnorakie przybory, czasopisma, rysunki, materiały do zabaw badawczych oraz plastycznych. W powstaniu książki pomogli nam również rodzice pisząc piękne wiersze.
III ETAP to zakończenie projektu. Każde dziecko przygotowało swojego „Lapbooka” – książkę na kolanach, w której podsumowano zdobytą wiedzę. Każdy przedszkolak z grupy III otrzymał Dyplom Przyjaciela książek.
W dniach 16 i 17 lutego gościem naszego przedszkola był krakowski Teatr Groteska. Aktorzy w każdej grupie przedszkolnej zaprezentowali spektakl na podstawie wierszy Jana Brzechwy. Było to spotkanie między innymi z „Ptasim Radiem”, warzywami na straganie, czy chorym kotkiem. Artyści wywołali uśmiech na twarzach dzieci oraz całego przedszkolnego personelu.
W dniach 12 i 15 lutego dzieci w naszym przedszkolu obchodziły grupowe uroczystości święta miłości - Walentynki. Z tej okazji każdy założył na siebie coś czerwonego. W tych dniach dzieci opowiadały i okazywały sobie miłość i przyjaźń. Poznały historię świętego Walentego po czym wzięły udział w wielu zabawach związanych z walentynkami: wykonywały laurki, kodowały serca na macie, łączyły ze sobą połówki serc, układały różne kompozycje z kolorowych serc, uczestniczyły w walentynkowym karaoke itp.. Nie zabrakło oczywiście drobnych prezentów, spontanicznych emocji oraz pozytywnych uczuć.
Pewnej nocy, nie tak dawno, czy bardzo dawno temu, w Samorządowym Przedszkolu nr 130 wyrósł prehistoryczny las. Z sufitu zwisały ogromne
paprocie, a podłoga drżała od tąpnięć wielki stóp. To przedszkolaki z grupy III obchodziły Dzień Dinozaura. W sali zaroiło się od „strasznych jaszczurów”. Co chwilę z najdalszych zakątków spoglądał groźny T-Rex, długoszyjny Brontozurus, trójrogi Triceratops, czy największy z latających, Pteranodon. Wyposażeni w kody „strzałki”, napisaliśmy program, który miał nas doprowadzić do ukrytych wśród paproci dinozaurów. Jednak zamiast prehistorycznych gadów natknęliśmy się na puste jajo dinozaura. Puste!? To tylko dodatkowo obudziło drzemiący w nas instynkt odkrywców. Szukając wyklutego dinozaura dotarliśmy do wykopalisk paleontologicznych. Wyposażeni w lupy i pędzle, cierpliwie odkrywaliśmy kolejne warstwy piasku, by ze zdumieniem odnaleźć porzucony ogon dinozaura. I tu zaczęła się szaleńcza zabawa w skoki i podskoki, w rytmie wirującego, jak karuzela ogona. Na zakończenie Dnia Dinozaura wykonaliśmy z masy solnej własne skamieliny, które przypominają nam o pradawnych gadach.