foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Dzień kreatywny w przedszkolu. W roli głównej - gazety

gazety2020W przedszkolu staramy się, aby każdy dzień był inny, ciekawy i atrakcyjny dla dzieci. Preferujemy twórcze i aktywne metody pracy a do zajęć gazety2020 4gazety2020 2wykorzystujemy różne pomoce, aby uatrakcyjnić je i zachęcić dzieci do aktywnego udziału. Tym razem była to po prostu gazeta. Podczas zabaw przy piosenkach dzięki dłoniom i palcom gazety wydawały różne dźwięki, naśladowały: szum wiatru, padającego deszczu, szelest liści, burze. Posłużyły również do rozwijania sprawności ruchowej. Dzieci kształciły koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczyły skoczność, zwinność, równowagę, uczyły się reagować na polecenia i sygnały umowne. Prace plastyczne w różnych grupach również zostały wykonane z gazet. Gazety okazały się wspaniałą i atrakcyjną pomocą do codziennych zabaw i ćwiczeń!gazety2020 3gazety2020 5gazety2020 6gazety2020 7gazety2020 8gazety2020 9

Kolorowy tydzień w grupie II

kolorowy tydzienW dniach 24 – 28 lutego wesoło, twórczo, ale przede wszystkim kolorowo było w grupie II. Kolorowy tydzień był inspiracją do zabaw i zajęć z dziećmikolorowy tydzien 2 oraz barwami, które, na co dzień nas otaczają, a jednak nie zawsze zwracamy na nie uwagę.
W kolorowym tygodniu dzieci codziennie ubrane były w kolorze dnia. Czasami było to spore wyzwanie dla rodziców, ale efekt był godny podziwu. Dziękujemy J W salach powstawały kąciki zabaw inspirowane kolorem dnia. Stały się one dla dzieci źródłem niezapomnianych doznań estetycznych, pobudzały ich twórczą aktywność, wzbogacały wyobraźnię.kolorowy tydzien 4
W poniedziałek na sali było kolorowo, królowały ulubione kolory dzieci a wśród dziewczynek dominował kolor różowy. Była bajka Kolorowe krainy z wykorzystaniem podkładu muzycznego, był relaks i integracja na chuście animacyjnej KLANZY, kolorowe zagadki, zabawa z piłką w kolorowy tydzien 3Kolory, a na koniec malowanie farbami na dużym arkuszu kolorowego obrazu. Mieszanie kolorów, odkrywanie nowych barw było ciekawym doświadczeniem. Powstał też domek pokolorowany pastelami.kolorowy tydzien 6
We wtorek dzieci zostały zaproszone do niebieskiej krainy gdzie oglądały prezentację multimedialną Głowa do góry – badaj chmury. Obserwowały chmury, nazywały kolory, kształty, określały wielkość, czy się poruszają, a potem rysowały chmury w powietrzu. Płyną chmurki po kolorowy tydzien 5niebie to praca z zastosowaniem systemu „Edukacja przez ruch”. Dzieci rytmicznie kreśliły kropki oburącz, rytmicznie uderzały w pomalowaną płaszczyznę, rytmicznie rysowały koło, tło – niebo. Rytm do tej pracy wyznaczała melodia lub piosenka. Efektem działań była kompozycja chmur na niebie wykonana techniką orgiami. Po wszystkich działaniach Wojtuś poczęstował niebieskie dzieci pysznym chrustem.kolorowy tydzien 8
W środę w czerwonej krainie dzieci rozpoznawały i nazywały kształty figur, a potem układały z czerwonych figur geometrycznych wymyślone obrazki. Nowym doświadczeniem było kodowanie na dywanie czerwonych kształtów. Wiele frajdy sprawiły dzieciom zabawy z czerwonymi woreczkami. Na tablicy pojawiły się czerwone tulipany wykonane techniką orgiami. Zabawa słowna Grasz w zielone – gram zaprosiła dzieci do zielonej krainy. Była bajka o Zielonej kredce, zielone zagadki i wyszukiwanie na sali przedmiotów w kolorze zielonym, a zielone stopy kolorowy tydzien 7doprowadziły dzieci do zielonych warzyw, które potem kosztowały. Wycinanie zielonych pasków, trawy ukończyło tworzenie kolorowego obrazu. W tym też dniu odwiedziły przedszkolaków uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 21 z przedstawieniem o znanych i lubianych bajkach. Piątek był dniem żółtym a zarazem kreatywnym. Zaproszenie do żółtej krainy Króla Słońca było nawiązanie do przygód Smoka Wawelskiego i Bartoliniego z książki Stanisława Pagaczewskiego Porwanie Baltazara Gąbki. Słoneczko prowadziło dzieci w tańcu, podczas kosztowania żółtych owoców a także zabaw z gazetami. Dzieci sprawdzały, jakie dźwięki wydaje gazeta, naśladowały pogodę (wiatr, deszcz), wyszukiwały żółty kolor. Pobyt w żółtej krainie zakończyło wykonanie gazetowego Słoneczka i tworzenie wielkiego obrazu.
Mamy nadzieję, że kolorowy tydzień podobał się zarówno dzieciom jak i Rodzicom.kolorowy tydzien 9kolorowy tydzien 10kolorowy tydzien 11kolorowy tydzien 12kolorowy tydzien 13kolorowy tydzien 14kolorowy tydzien 15kolorowy tydzien 16kolorowy tydzien 17kolorowy tydzien 18kolorowy tydzien 19kolorowy tydzien 20

Wyjście grupy V do Klubu Paleta

paletagrVW dniu 27 lutego, dzieci z grupy V wybrały się do pracowni plastycznej Klubu Kultury „Paleta” na warsztaty ceramiczne – lepienia z gliny. WarsztatypaletagrV 2 prowadziła pani plastyczka, która wprowadziła dzieci w niezwykły świat ceramiki. Na wstępie spotkania opowiedziała dzieciom, jak ciekawe i piękne rzeczy można ulepić lub wyrzeźbić z gliny. Podczas zajęć przedszkolaki przypomniały sobie, że glina to rodzaj skały, którą można spotkać pod ziemią że jest stosowana jako materiał do budowy domów, wyrabiania garnków i rzeźbienia. Dzieci dowiedziały się, co to jest rzeźba i płaskorzeźba a następnie zostały zachęcone do samodzielnego wykonania swojego dzieła. Tematem ich pracy była sowa. Sama zabawa gliną była dla dzieci wielką przyjemnością, a kiedy zaczęły dostrzegać efekty swojej pracy, były zachwycone. Wałkowały glinę, robiły ozdoby zwykłymi przedmiotami, np. patyczkami, koronkami, guzikami. Przedszkolaki z ogromnym zapałem paletagrV 3ugniatały, wałkowały i kroiły kawałki gliny tak, aby uformować z nich zamierzone kształty. Podjęły twórczy trud, by z szarej gliny stworzyć coś naprawdę wyjątkowego. Co ważne praca z gliną rozwija kreatywne myślenie, wyobraźnię, a przy okazji usprawnia małą motorykę, orientację przestrzenno-kierunkową, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, a poza tym, a może przede wszystkim jest wspaniałą zabawą i sprawia dzieciom autentycznąpaletagrV 4 frajdę.
Efektem tej twórczej pracy były piękne sowy, które następnie zostaną wypalone a po dokładnym wysuszeniu wrócą do przedszkola, aby każdy mógł sam swoją pracę wymalować.
Na warsztatach wszyscy świetnie się bawili… Zajęcia pełne twórczej aktywności dały dużo radości i satysfakcji wszystkim dzieciom.paletagrV 5paletagrV 6

Kłótnia wróżek

Dnia 27 lutego nasze przedszkole odwiedzili uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 21 z klasy 3a pod kierunkiem nauczycielki p. Joanny Zając. Przedszkolaki wzięły udział w interaktywnej inscenizacji zatytułowanej „Kłótnia wróżek” i rozpoznawały znanych i lubianych bohaterów bajek. Występujący uczniowie przygotowali piękne kostiumy i rekwizyty. Zaprezentowali się wspaniale! W trakcie przedstawienia przedszkolaki odpowiadały na pytania dotyczące baśniowych bohaterów, a także zapoznały się z zasadami korzystania z biblioteki oraz poszanowania książek. Wśród aktorów wypatrzyć można było starych znajomych, czyli byłych przedszkolaków, a obecnie uczniów, którzy jak widać nie zapomnieli o swoim przedszkolu. To miłe!szkola przedstawienieszkola przedstawienie 2szkola przedstawienie 3

Wycieczka do lasu grupy V w ramach projektu „Ruch w naturze”.

krzeszowicegrVLas jest bogatym "źródłem" poznawania świata przyrodniczego. Dzieci w wieku przedszkolnym powinny mieć okazje do poznawania środowiskakrzeszowicegrV 2 przyrodniczego w toku różnorodnych form aktywności. I właśnie temu miała służyć zorganizowana w dniu 20 lutego wycieczka w ramach projektu „Ruch w naturze” do najbliższego Nadleśnictwa Krzeszowice a dokładniej do Doliny Grzybowskiej. Program wycieczki obejmował różnorodne formy zajęć. Jej celem była bezpośrednia obserwacja naturalnego ekosystemu świata roślin, zwierząt i piękna przyrody. Dzieci miały okazję spotkać pana Leśniczego, poznały rolę i zadania w jego pracy oraz wysłuchały ciekawostek o których barwnie opowiadał. Z uwagą słuchaliśmy o leśnej roślinności i mieszkańcach lasu, jednocześnie oglądając ciekawe eksponaty przyniesione przez pana Leśnika.
krzeszowicegrV 3krzeszowicegrV 4Była też przechadzka po lesie w trakcie której poznawaliśmy przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Każdy starał się usłyszeć i zapamiętać jak najwięcej leśnych dźwięków. Przedszkolaki wykazały się również świetną znajomością na temat ochrony przyrody. Doskonale wiedzą, że należy ją chronić i że w lesie nie wolno zostawiać śmieci, rozpalać ognisk, płoszyć zwierząt, hałasować.krzeszowicegrV 5
Nie zabrakło także czasu na ciepłą herbatę i posiłek w plenerze, który wszyscy zjedli z wielkim apetytem. Wycieczka była dobrą okazją do rozbudzenia zainteresowań otaczającą przyrodą, wzbogacenia wiedzy oraz kształtowania postaw proekologicznych u dzieci. Na pewno jeszcze na długo pozostanie ona w naszej pamięci.krzeszowicegrV 6krzeszowicegrV 7krzeszowicegrV 8

Copyright 2021  Samorządowe Przedszkole nr 130 w Krakowie

 

 Designed by www.diablodesign.eu.