^Powrót do góry
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Spotkanie z panią adwokat

adwokatW piątek 1 marca dzieci z grupy V odwiedziła mama Michałka, która z zawodu jest adwokatem i na coadwokat 4 dzień pracuje w sądzie.
Na początek swojej wizyty w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom" mama przeczytała przedszkolakom jedno z opowiadań z książki pt. „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek" oraz fragment książki pt. „O wiadukcie kolejowym który chciał zostać mostem nad rzeką". Wszystkie dzieci z radością przyjęły mamę i z wielkim zainteresowaniem słuchały czytanych przez nią książek.
adwokat 5W drugiej części spotkania do dzieci z grupy V dołączyły też dzieci z grupy IV i wspólnie mieliśmyadwokat 6 okazję dowiedzieć się coś więcej nie tylko o zawodzie adwokata ale także innych zawodach pracowników sądu, takich jak: prokurator i sędzia. Mama Michałka w bardzo ciekawy sposób opowiadała o swojej pracy. Chcąc lepiej przybliżyć ją dzieciom przyniosła także kolorowe ilustrację związane z sądem a także trzy togi adwokata, sędziego i prokuratora. Dzieci miały możliwość przymierzenia ich i choć przez chwilę poczucia się jak pracownicy sądu. Na koniec spotkania mama rozdała dzieciom kolorowanki dotyczące praw dziecka.
Bardzo dziękujemy za pouczającą wizytę i zapraszamy ponownie.adwokat 7adwokat 2adwokat 3adwokat 8

Warsztaty krawieckie

sowyW dniu 1 marca podczas organizowanego w przedszkolu Dnia Kreatywnego związanego z zawodemsowy 2sowy 3 krawcowej, dzieci w grupie III odwiedziły: babcia Madzi – p. Zosia z zawodu krawcowa- najbardziej kompetentna osoba w przybliżeniu dzieciom tajników krawiectwa oraz mama Madzi - p. Małgosia.
Pani Małgosia zaznajomiła przedszkolaków z najważniejszymi przyborami, których potrzebuje do pracy krawcowa: tkaniny, nożyczki, igły, szpilki, guziki, zamki, szpulki, taśmy, sowy 4maszyny do szycia i wiele innych przedmiotów bez których krawcowa nie mogłaby wykonywać swojej pracy.sowy 5sowy 6 Pani Zosia z kolei opowiedziała, jak działa maszyna do szycia, jakie czynności musi wykonać krawcowa, aby powstało ubranie, jak należy zdjąć miarę a następnie uszyła dla dzieci zabawki- sowy, które po zakończonej wystawie, dzieci będą mogły zabrać sobie do domu. Każde dziecko było projektantem swojej zabawki. Dla wszystkich dzieci taka lekcja była wspaniałą i ciekawa przygodą. W podziękowaniu za lekcję szycia, dzieci wręczyły pani Zosi dyplom Mistrzyni Krawiectwa.
Serdecznie dziękujemy babci oraz mamie Madzi za poświęcenie swojego wolnego czasu i uatrakcyjnienie dzieciom zajęć!sowy 7sowy 8sowy 9sowy 10sowy 11sowy 12sowy 13sowy 14sowy 15

Kolejny Dzień Kreatywnego Przedszkolaka- zawód krawcowej

„Ręcznie lub też na maszynie, z pracą szybko się uwinie.krawiec
Zrobi wykrój, weźmie miarę. A ubrania, które stare
zreperuje, łatę wstawi- mówiąc krótko to naprawi.
Zwęzi, skróci i poszerzy a gdy wszystko dobrze leży,
To ubranie jak się patrzy, do odbioru jest: raz, dwa trzy"

krawiec 3W dniu 1 marca w naszym przedszkolu odbył się kolejny dzień kreatywny. Tym razem był to dzień związany z jednym z najstarszych wśród zawodów rzemieślniczych- zawodem krawcowej. Praca krawcowej często kojarzona jest głównie z przeróbkami – skrócenie spodni, wymiana zamka w kurtce,krawiec 2 zwężenie bluzki. Takimi sprawami krawcowa zajmuję się, ale dodatkowo. Podstawą pracy krawcowej jest szycie ubrań, co wiąże się jeszcze z szeregiem innych czynności.
W związku z tym musi także potrafić projektować odzież i wykrajać kawałki tkanin do jej sporządzania. Zadania te wymagają dużej wiedzy, precyzji i staranności.
krawiec 5Po zapoznaniu dzieci we wszystkich grupach wiekowych z pracą krawcowej i ukazaniu przydatności wykonywania tego zawodu przyszedł czas na poznanie przyborów krawieckich. W salach naszych przedszkolaków pojawiły się akcesoria przyniesione z domu przez dzieci: maszyny do szycia, różne tkaniny i materiały, nożyczki, guziki, nici, zamki, kredy krawieckie, metry krawieckie, itp.. Dzieci dowiedziały się że można coś uszyć ręcznie i można uszyć korzystając z maszyny krawieckiej. Poznałykrawiec nowe słowa związane z zawodem krawcowej np. zdjęcie miary, wykrój ubrania, ścieg krawiecki itp. Podczas zabaw przedszkolaki uczyły się rozróżniania tkanin i projektowania. Same także projektowały ubranka, które potem wycinały. Był nawet pokaz mody. krawiec 9Ponadto dzieci miały możliwość posługiwania się nowymi, nieznanymi im dotychczas przyborami np. naparstkiem, kredą krawiecką itp. Teraz już wiedzą, że krawiec musi umieć wszystko.krawiec 6krawiec 7krawiec 4krawiec 8

Realizacja programu „Czyste powietrze wokół nas”

czystepowietrzeW lutym dzieci w grupie III rozpoczęły realizację programu edukacyjnego – prozdrowotnego „Czyste powietrzeczystepowietrze 2 wokół nas". Głównym celem programu jest nabywanie przez dzieci wiedzy na temat szkodliwości palenia oraz zwiększenie ich umiejętności w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń. Przez kolejne etapy programu przeprowadza dzieci zielony „Dinuś", dlatego swoją edukację przedszkolaki rozpoczęły od poznania „Dinusia" i jego piosenki.

Tłusty czwartek w grupie III

tlusty czwartekTłusty Czwartek to ostatni czwartek przed Wielkim Postem, którego najważniejszym akcentem i symbolem sątlusty czwartek 3 pączki i faworki. W ten dzień zwyczajowo objadamy się nimi. Pączka i faworka w tłusty czwartek trzeba zjeść, dla tradycji.
Dlatego też w grupie III nie odbyło się bez ich degustacji. Mama Madzi upiekła faworki a mama Piotrusia pączki. Wszyscy zajadali się słodkimi pysznościami. Była to okazja do świetnej zabawy oraz do przypomnienia dzieciom legendy o powstaniu i kultywowaniu tego naszego narodowego zwyczaju i tradycji. Taki zwyczaj bardzo dzieciom się podobał i już wiedzą że w tłusty czwartek nie można zapominać o spróbowaniu tego pulchnego smakowitego ciastka.tlusty czwartek 2
Dziękujemy mamom: Madzi i Piotrusia za przygotowanie wspaniałych domowych wypieków.

Copyright 2013  Samorządowe Przedszkole nr 130 w Krakowie