^Powrót do góry
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Samorządowe Przedszkole nr 130 Kraków

Zakończenie projektu edukacyjnego w grupie II

projekt gr IIRealizację projektu „Dobre i złe emocje. Radość- dziecko z uśmiechem na twarzy zdobywaprojekt gr II 2 świat" dzieci rozpoczęły od hasła „Od czubka głowy do końca pięty...bądź uśmiechnięty". Dzieci uśmiechając się wypowiadały się na temat radości, uśmiechu, mimiki twarzy.
Kolejny krok, to rozpoznawanie emocji własnych i innych osób. Dzieci opisywały wygląd twarzy: gdy są zadowolone, gdy czują się szczęśliwe, gdy są złe, gdy jest im smutno. Malowały swoje uczucia, oraz słuchały wesołej i smutnej melodii określając nastrój za pomocą buziek mimicznych.
projekt gr II 3W dalszym ciągu rozmawialiśmy o radości w czasie składania sobie życzeń świątecznychprojekt gr II 4 podczas spotkania opłatkowego, oraz przy wykonywaniu Kartek Świątecznych dla rodziców i znajomych. Uśmiech na twarzy i radość w sercu wywołało również wykonane przez dzieci przedstawienie Jasełkowe dla rodziców oraz rozmowy na temat Bożego Narodzenia. Na Dzień Babci i Dziadka dzieci opowiadały jak najlepiej sprawić radość swoim ukochanym dziadkom i babciom w dniu ich święta.
W dalszym ciągu rozmawialiśmy o radości np. w czasie składania sobie życzeń i obdarowywania drobnymi prezentami na Walentynki, oraz z okazji Dnia Kobiet. Uśmiech na twarzy i radość w sercu wywołały również wykonane przez dzieci i ich rodziców Palmy na Niedzielę Palmową czy pisanki na kiermasz projekt gr II 5przedświąteczny. Dzieci wypowiadały się jak sprawić radość swoim rodzicom w dniu ich święta.projekt gr II 6
Poprzez zabawy integracyjne dające uśmiech i radość, dzieci uczyły się jak ważne jest uczucie radości oraz dlaczego radość jest w życiu potrzebna, („Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat" - Janusz Korczak).
W zabawach muzyczno – plastycznych dzieci wyrażały pozytywne emocje. Odkryły, że radość można okazywać w różny sposób: uśmiechem, radosnym tańcem, okrzykami, śpiewem i rysunkiem. Zabawy te podnosiły samoocenę, poczucie własnej wartości, chęć dzieci do projekt gr II 7udziału w uroczystościach. Dzieci w formie zabawowej poznały świat emocji i tego, co te emocje ze sobą niosą. Dzieci potrafią wyrazić swoje emocje, posługiwać się językiem uczuć. Polepszyła się jakość komunikacji między rówieśnikami. Potrafią już rozpoznać i nazwać pozytywne emocje u siebie i u innych.projekt gr II 8
Temat realizowanego projektu cieszył się już od samego początku wielkim zainteresowaniem ze strony dzieci. Każdego dnia starały się i nadal starają uśmiechać się do innych i „zarażać" swym uśmiechem.

Copyright 2013  Samorządowe Przedszkole nr 130 w Krakowie